Nyår

Nu är äntligen nyår över. Det jag menar med äntligen är att man har gått och oroat sig över alla möjliga frågor om nyår. Igentligen tycker jag att nyår är överskattat, man kanske inte får säga så men det är iallafall vad jag tycker.  Man ska vara finklädd, glad och allt ska vara perfekt som det oftast inte blir. Istället står man och fryser och är helt död när klockan väl ringer tolv. Det skulle vara så mycket skönare om man fick göra exakt vad man ville på nyår och slippa ha alla dessa förväntningar på sig och förhoppningar om att allt kommer bli perfekt.

Jag minns nyåret 2000, det var verkligen hur mysigt som helst och jag pappa och Magnus gjorde precis vad vi ville. Det var verkligen härligt och precis vad man borde göra istället för att försöka ha det idealet som alla har om nyår. Vem har kommit på att man ska stå och spruta skumpa på varandra liksom?

Detta nyår var jag med Karin, Minna och Tilde. Louise kom in i bilden lite senare. Jag och Karin hade fixat oss hemma hos henne och sedan åkte vi till Odenplan och mötte Minna och Tilde. Vi handlade lite mat där och åkte sedan hem till Minna och åt. Efter ett tag mötte vi Louise och skulle iväg på lite grejor men allt var jättekonstigt och vi åkte runt lite överallt innan vi bestämde oss för var vi skulle vara. Där stog man kanske och frös i en timma innan klockan ringde tolv. Det var ändå rätt mysigt att spendera kvällen med folk man gillar men jag tyckte att kvällen blev som en vanlig kväll fast med fyrverkerier.

Nästa år ligger jag förhoppningsvis i något varmt land på nyår. Vi har funderat att åka till Bali eller något liknande efter julafton och förhoppningsvis blir det så. Annars ska väll familjen bara göra exakt vad vi vill om inte jag får något ryck och vill vara med kompisar. Man vet ju aldrig vad man hittar för roliga människor nu när man snart börjar i gymnasiumet.

Jag har iallafall lite nyårslöften som jag har kommit på efterhand och dom är att:
Inte ta allt för givet
Sluta överdriva så mycket
Tänka först innan jag pratar
Kämpa gärnet i dom ämnena jag vill höja mig i
Umgås mer med nya människor och människor jag gillar
Göra grejor jag gillar och inte bli i tvingad dom men ändå vara lite FKB-aktig

Här är lite bilder från Karins blogg som hon tog på nyårsafton:











Kommentarer
Postat av: Anonym

HAHA FKB JUSSSTE

2009-01-01 @ 23:53:03
URL: http://ttoves.blogg.se/
Postat av: Dress Like a Princess

Fina bilder :)

2009-01-06 @ 17:58:38
URL: http://dresslikeaprincess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0