Hjälp! :O

Idag fick jag reda på lite "fakta" av Magnus om våra barndomskompisar, eller hans snarare. Två stycken av hans föredetta kompisar har blivit åtalade för mordförsök och dom är typ helt fuckade i huvudet enligt en av Magnus andra kompis som han stötte på här om dagen.
Är inte detta läskigt? Fatta att jag har lekt med dom här två och inte haft någon som helst tanke på detta. Jag har alltid tyckt att dom varit lite läskiga men inte tänkt på det något mer. Pappa sa att han inte var förvånad över att detta har hänt dom.

Tänk hur mycket människor som vi umgås med som halkar in på fel spår. Man kanske ser någon på TV om några år som har varit ens klasskamrat som snart ska åka in i fängelse för att han/hon har mördat stadsministern. Många personer som vi vet vilka dom är kommer säkert råka illa ut i framtiden. Det läskiga är att det kan hända vem som helst. Jag, du, din bästa vän osv. Man kommer in i fel sällskapskrets och det kan vara slutet på ens liv. Vissa klarar sig ur drogor och sånt men tänk om man är en av dom som inte gör det? Inte för att jag säger att jag ska bli någon läskig typ på gatan men man vet verkligen aldrig vad som kommer hända i framtiden.

Usch jag hatar droger! Äckligt värre att man ens vågar testa sig på att ta knark. Jag skulle aldrig våga det. Jag älskar mig för mycket för att vilja skada mig själv och kompisar älskar mig för mycket för att låta mig göra det. Jag har verkligen haft tur i mitt liv. Jag har en familj som älskar mig, vänner som bryr sig om mig och det kan man faktiskt leva på. Jag tror att om man visar lite kärlek till någon så kommer den personen må bättre även fast den inte visar det. Jag försöker iallafall vara så schysst som möjligt till alla jag tycker om och kanske dom jag tycker lite mindre om. Visst kan man ha dåliga dagar och vara sur och sånt men då får man tillbaka den där kärleken man gett till någon annan när den inte mått så bra.
Jag tycker att kärlek och omtänksamhet är grunden till allt gott!


Kommentarer
Postat av: Madeleine

Oh vad bra skrivet Linnea, du är så klok (A) :D <3

2009-01-05 @ 12:52:08
URL: http://maaddish.blogg.se/
Postat av: Linnea

yäz jag vet. jag är riktigt klyftig!

2009-01-05 @ 19:17:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0