Stadshagsskolan, värre blir det inte!

Jag är så fruuuuktansvärt frustrerad just nu! Min skola, Stadshagsskolan eller som snart heter Kungsholmes grundskola är bara för mycket för mig. Jag orkar inte med skiten längre. Dom har knappast råd att byta ut Stadshagsskolan skylten som sitter på den fula tegelväggen. Dom kanske tror att skolan kommer få bättre rykte när den heter något med Kungsholmen, men aaaaldrig i hela mitt liv att skolan kommer förändras! Skolan är som den är och det kommer verkligen inte bli bättre hur mycket folk anstränger sig.

Miljön är helt fruktansvärd. Nedsparkade soptunnor. Grön och orange målade väggar med små konstiga former på. Smutsiga golv. Kallt som in i helvete på vintern men varmt som tusan på sommaren.

Folket som går i min skola måste vara något från ett experiment för att se hur länge en normal tonåring klarar sig. Ingen är normal, då menar jag ingen förutom ett fåtal som har blivit inlurade i experimentet. Jag förstår inte hur man kan få alla konstiga människor ihop samlade på en och samma skola. Dom vanliga tonåringarna, som en själv, måste kämpa sig igenom varje dag. Man mår så jäkla dålig bara när man tänker på alla dessa människor. Jag förstår faktiskt inte, var gick det fel?! Vad har hänt med the happy days som man ska uppleva i tonåren? Man får faktiskt nästan alla sina kontakter från skolan. Men var ska man hitta dom om det inte finns någon man vill dela sitt liv med? Ska man själv vara tvungen att bli en b-människa bara för att det inte finns några normala människor att umgås med? Det är helt jäkla sinnessjukt att det ska vara så!

Lärarna är då verkligen inte bättre. Ska inte lärarna ha bra inflytande på elever och hjälpa dom genom sin skolgång? Jo man tycker ju det! Men i denna skola så tänker inte lärarna på andra. Dom har själva problem hemma osv men herregud, om man inte kan ta hand om sitt privatliv kan man verkligen inte hjälpa andra. Speciellt inte barn! Inse fakta och sluta jobba, ta en lång semester eller vad som helst. Man kommer till skolan för att lära sig, inte höra vuxnas ältande! En lärare är dock underbar och jag förstår inte varför han har valt våran skola. Anders är grym han borde få allt och lite till!

För att övergå till lite högre personal som skolsyster, friends och rektorer så vill jag säga att skolsyster är aldrig i skolan när man behöver henne. Om man har så ont i magen att man nästan kräks så får man absolut inte en värktablett av en lärare för att det kan skapa reaktioner om man tar den och det vill inte dom ha ansvar för. Utan gå till syster istället och få en. Men tänk om inte syster är där?!?!?! Ska man skolka då eller?!
Friends som ska vara en positiv "förening" är i själva verket inte där för att stötta någon! Dom är bara där för att bestämma. Jag har blivit nedskickad till Friends ett flertal gånger och det är som världens maffiamöte. En lärare skriver ner allt så man måste prata väldigt långsamt och så sitter en lärare och pratar med en och en annan lärare sitter bara och glor. Detta kallar jag mobbing? Har dom rätt till att låta tre lärare sitta och bara tjata på en så tårarna kommer har man förfan rätt till en advokat om det nu ska vara så jävla maffia-aktigt!
Det viktigaste av allt på en skola är iallafall rektorerna. Vår rektor som även styr Fridhemsskolan är aldrig i våran skola. Utan vi har en biträdande rektor som tar in vikarier som inte kan prata svenska men visst, dom ska undervisa i svenska! Och syslöjd, och bild och matematik... En skola har även rätt till ett elevråd som vi otroligt nog har. Men det händer aldrig något eftersom rektorn suddar ut viktiga saker folk säger som skrivs ner på ett papper. Detta låter helt otroligt jag vet, men så är det.

Låt aldrig era barn börja i denna skola,aldrig! Och en sak vill jag lova er att alla som går i skolan och som är fullkomligt normala vet exakt hur jag känner! Det är svårt för er som inte går i skolan att ta in det men förjävligt är det iallafall!
Alla i skolan kan vara sams om en sak och det är att värre än såhär blir det inte!...










En tjej från sexan i skolan, herregud...

Kommentarer
Postat av: vesslan

HAHAAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAAA

VÄL TALAAAAAAAAAAT!

JAG DÖR !!!!!111111

VI ÄR VÄRDA ETT BÄTTRE LIV :'(



HEJA ANDERS FRISKT HUMÖR DE E DE SOM SUSEN GÖR!!!!

HAN VILL SÄKERT BYTA MEN FÅR INTE FÖR PEEEEEEEER

:(((((((((((((((!

2008-12-29 @ 02:37:35
Postat av: Anonym

HAHHA hon vill verkligen ha kuk i sig känns det som på videon

2008-12-29 @ 13:49:01
Postat av: Cassi

Haha du har så rätt Linnea:) skolan har sugit i alla år vi har gått där. Och det kommer nog inte bli någon stor förändring på skolan nu när den "görs om", det är fasiken lärarna som ska kickas och in med bättre och nya :) men vissa kan stanna kvar tycker jag!



2008-12-29 @ 17:33:57
Postat av: rutten ngr

Den där tjejen som går i din skola (som du har på ditt youtube klipp. Hon har iaf schyssta lökar!

2008-12-29 @ 18:44:14
Postat av: Sosafina

Skit.. det där va jätte bra sagt, har fan aldrig hört någon som har förklarat så bra! grymt haha

2008-12-30 @ 00:09:46
Postat av: u know

ahaha....jag visste inte att hon hadde blogg XD shiit asså.....

2008-12-30 @ 22:08:28
Postat av: Anonym

fy fan vad jag vill skjuta henne aså hon har ju fan problem med att sluta pilla med håret och pattarna jag haaaaaaaaaaatttttttttttttttaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrr stadshagsskolan och jag ska värkligen ha stöööööööööörsta festen när jag slutar där ifrån det kan jag låva er

2009-03-04 @ 15:22:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0