Juldagen

Shobrää allesammans. Idag så vaknade jag vid åtta för att jag hostade som faaen och då fick jag hostmedecin och kunde somna om till 12. Sedan gick jag upp och tittade lite på Narnia som Sixten hade fått i juklapp. Det var mysigt och jag åt lite frukost framför tvn som jag inte brukar få göra (fråga mig inte varför :S). Jag var tvungen att avbryta mitt i allt för pappa hade bokat en tid hos doktorn så vi åkte till sjukhuset och vi satt där typ aslänge så jag började käka på en polkagrisstång och typ fem minuter efter så ropade dom in mig och när jag hälsade på doktorn så hade jag ju itne hunnit plocka undan den så hon gav mig typ värsta snea blicken :O. Som tur var så hade jag inte lunginflamation. Vi fick något hostmedecin recept som smakar åt helvete för jag har smakat den tidigare. Inget apotek var öppet förutom ett i stan så vi åkte iväg dit. Där var det sjuuuuuukt mycket folk och alla var typ skitstressade och lalala och det tog typ 40 minuter innan vi kunde gå däraifrån. Jag hittade en lapp som var typ fyra nummer bättre och den andra lappen gav vi till en kille som såg normal ut för pappa och jag hade kollat på andra som kunde vara värda lappen men vissa var för snobbiga eller för fula helt enkelt. Killen som fick lappen blev verkligen hur glad som helst och sken upp som en sol. Jag såg typ att han stog och log för sig själv långt efter. Hahaha så det var dagens goda gärning!
Det var typ jättemycket äckliga knarkare utanför apoteket och det var faktiskt läskigt, jag hatar folk som förstör sina liv genom att knarka. Dom förstör faktiskt för andra också genom att skrämma upp folk och nää fyfan för sådana människor!
Efter när jag kom hem spelade jag Wii med hela familjen och sedan åkte Magnus och jag iväg till min moster Tina där några från mammas släkt var. Alla som inte kom var tyvärr bortresta (avundsjuk). Eftersom vi har engelskt påbrå så firar vi juldagen med att äta kalkon och ha typ kungakronor på huvudena. Det är riktigt trevligt enligt mig och jag fick en bok av Tina. Några timmar senare åkte jag och Magnus hem och nu sitter jag här och har precis gjort en egen Mini mi gubbe på Wii spelet, YEAY!
PUSS

Kommentarer
Postat av: Madde

Oj vilken dag :D

imorgon ses vi igen ju, hihi <333

2008-12-25 @ 22:42:47
URL: http://maaddish.blogg.se/
Postat av: Faster Annika

Har du OCKSÅ en blogg och har haft det så länge??? Nu har du en ny besökare iallafall!

Kram

2008-12-26 @ 16:14:23
URL: http://ankanb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0